RSS
неділя, 01.07.2012

Тема: Казка запрошує у гості (інтегрований урок з української і світової літератур у 5 класі)

Мета: підтримувати інтерес дітей до казки, закріплювати вміння розрізняти народну й літературну казки, викликати бажання творити добро, пробуджувати бажання читати казки самостійно, розвивати пам'ять, спостережливість; виховувати бережливе ставлення до будь – якої книжки. розвивати мовлення, насичувати словниковий запас школяра;

викликати цікавість, інтерес, формувати щоденну потребу в книзі і бажання читати й розповідати казки, інсценізувати й ілюструвати їх;

прищеплювати любов до казки, викликати бажання фантазувати, створювати щось своє, неповторне; заохочувати до перших власних «спроб пера».

 

Обладнання: виставка книжок «Казки нашого дитинства», ілюстрації до казок, портрети казкарів, картки з текстами для проведення змагань, настільна  гра – вікторина «Цей прекрасний і чарівний світ казок» , диски з фрагментами казок. Ілюстрації казкових героїв. Висловлювання видатних людей про казку. Виставка малюнків до літературних казок. Зразки дитячих казок.   Попередня робота: збір матеріалів про літературні казки та їх авторів.

 

На дошці записи: Що за диво ці казки...

Олександр Пушкін

Казки дружать з дітворою, полюби їх у житті – і улюблені герої будуть завжди друзями в путі

(А. Костецький).

Дитина кожна завжди залюбки йде у дитинство в диво – казки (Василь Василашко).

 

(Уроку передує підготовча робота)

1. Випереджальне завдання :дізнатися, звідки беруться казки.

2. На урок запросити гостей.

3. За проханням учителя старшокласники  розучують роль Казки та Листоноші.

4. Батьки купують книжки, якими  в кінці уроку нагороджується їхні діти.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Перевірка готовності дітей до уроку.

Діти сидять за партами, що розташовані у класній кімнаті квадратом. На дошці (по всій класній кімнаті) прикріплені ілюстрації до казок, малюнки із зображенням казкових героїв.

2. Привітання.

Учитель: Доброго дня, діти! Сьогодні у нас на уроці присутні гості, тому поверніться, привітайтеся і подаруйте їм свої посмішки!

 

Думаю, що сьогоднішній день принесе нам радість, успіх.

Чути голос печі

- Ох, витягни мене, витягни, бо згорю, я вже давно спікся!

Учениця: Ой, та це ж говорить піч з казки  «Пані Метелиця»

-Можна  я витягну хліб із печі?

Вчитель: -Аякже, скоріш витягайте .

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель: Подивіться навколо. Діти! Що незвичайного ви помітили? (Кабінет прикрашено ілюстраціями до казок, малюнками із зображенням казкових героїв, є виставка цікавих книжок, портрети казкарів).

(До нас завітали дорогі гості. Здається , до нас прийшла казка.)

Учитель. Так. Сьогодні у гості завітала до нас казка. А це означає - у нас незвичайне свято. Його немає в календарі, але воно є в серці й душі тих людей, які люблять казки.

На вас чекає незабутня зустріч з Величністю Казкою і її творцем – Казкарем. Ця зустріч незвичайна, як і сам  урок. Ми пригадаємо казки, з якими познайомилися на уроках української та світової літератур, ще раз зустрінемося із героями.

Відкрийте свої зошити і запишіть тему уроку .

Перед вами на дошці записаний один з епіграфів уроку: « Казки дружать з дітворою, полюби їх у житті – і улюблені герої будуть завжди друзями в путі» (А. Костецький).

 

Учитель. Чи погоджуєтесь ви з автором?

(відповіді учнів)

 

Так. Існує книг багато на землі.

Вони цікаві, мудрі, гарні.

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

Всяк казочку читати полюбляє.

 

Казка – це світ чарівний та незвичний,

Казка – це диво, сповнене краси.

Поринуть в казку, це ж бо так цікаво,

Це справді свято, радість для душі.

 

У казці звірі мову мають,

Дерева розмовляють, мов живі.

Добро і правда завжди зло долають,

Тому і люблять казку і  діти, і дорослі всі.

 

Мудра казко, казко-чарівнице,

Ти даруєш ласку, вчиш ростить пшеницю.

Поведи нас за собою

В світ прекрасний і чудовий.

Казочко, казочко, ти приходь до нас,

Завітай любесенько у наш 5 клас.

В країну казок підемо я і ти,

У казці всім цікаво побувати.

Там вірних друзів зможемо знайти,

І з ними весело  порозмовляти.

(чути голос  казки у класі)

Казка

Вітаю вас, дорослі і малі,

Від всіх казок низенький вам уклін.

Я – казка мудра. Хочу вам сказати,

Що кожен з вас мене повинен знати,

Бо, кажуть, казка вчить на світі жити

Та правду й волю завжди боронити.

- Дякую, дякую любі мої , що ви запросили мене на свято. Я прийшла до вас не сама, а із своїми друзями- казковими героями, які сьогодні  також слухатимуть вас та спостерігатимуть  як і я , за вами та вашими відповідями.

Учитель . Ой, люба Казонько! Для нас буде за честь мати таку гостю.

Любі діти!.А чи замислювалися ви коли – небудь над тим, звідки беруться казки?

Ось як цікаво на це запитання відповів відомий фінський письменник – казкар Закаріас Топеліус

«Як настане літо, вийдіть дуже рано в поле, коли роса лежить на траві – там блищать тисячі казок, мов діаманти. Потім на берег моря, де на воді граються маленькі кучеряві хвилі з білими баранцями - то й є казки. Восени прислухайтесь до шуму смерек, що розповідають предковічні казки про велетнів. Або пошукайте їх у вересові – він знає безліч казок. Узимку можна читати чудові морозяні вірші – візерунки на шибках або на вкритих інеєм деревах, а напровесні казки грають барвами на вечірньому небі. І восени, і взимку, і навесні ви можете читати сріблясто-зоряні казки. Природа може розповісти силу-силенну казок .»

- Так, дійсно, природа сповнена казок, їх потрібно лише побачити і відчути. Сьогодні, під час нашої подорожі ми не тільки відчуємо казки, а й проведемо  казкові вікторини ,поринемо у світ уяви та фантазії.

Учитель: Для вас було випереджальне завдання , а саме, дізнатися, як з’явилися у людей казки. Чи справилися із завданням?

Учениця: Я в інтернеті  знайшла давню африканську притчу, що має назву «Як з’явилися у людей казки». Послухайте її. «Жила собі колись миша. Бігаючи скрізь, проникала вона в будь-які будинки, у найпотаємніші сховища, а її очі ставали свідками багатьох подій. Одного разу миша вирішила сплести собі казки з усього того, що побачила на своєму віку. Кожну казку одягла в яскраве плаття – чорне чи біле, червоне чи синє. Так з’явилися казки в мишачій хаті.

Вони замінили миші дітей. Та якось по тому полю, де була мишача хатка, проходила отара овець, і якась вівця вибила ногою двері. Казки вибралися з хати і розбіглися по всій землі.

Тому й немає на землі народів, які б не знали казок, як немає, мабуть, і людей, які б їх не любили.»

Учитель. Давайте повторимо з вами .

1. Що називається казкою? (Народне оповідання про незвичайні, часом фантастичні події.)

2. Яку будову має казка? (Зачин, основна частина і кінцівка.)

3.  Яким є основний конфлікт казок? ( протистояння добра і зла, у якому зазвичай перемагає добро)

4. На які види поділяються казки? (Казки про звірів, фантастичні, або чарівні, і побутові.)

На столі перед вами назви казок . Ви повинні розкласти їх за різновидами.

( «Пан Коцький», «Лисиця та журавель», «Мудра дівчина», «Пані Метелиця», «Попелюшка», «Про Жар-птицю та вовка», «Про правду та кривду».

Молодці. З цим завданням ви впоралися

Ось вам уривки з казок, а ви виразно  прочитайте і відгадайте  назву казки. Готові?

----«А щойно вона ввійшла в двір, півень злетів на цямрину і заспівав:

Кукуріку, кукуріку! -

Наша дівчина іде, -

на ній золота без ліку.» (Брати Грімм «Пані Метелиця»

----«Кмітлива дівчина одну ногу взула в драний черевик, а другу залишила босою. Піймала горобця, зайця, запрягла в санчата цапа й вирушила: однією ногою стоїть на санях, а другою по землі ступає...» (Народна казка « Мудра дівчина»)

---- «Привіз його вовк у великий ліс, а посеред того лісу стояла хата велика; біля тієї хати стоїть стовп, на стовпі висить клітка, а у тій клітці сидить птиця така, аж сяє…» («Про жар-птицю та вовка»)

---«Іванко, трохи отямившись, спустився з гори до заклятого міста, у якому все було чорне від прокляття. Зайшов у палац, ліг і заснув. Уранці прийшла принцеса, теж чорна, принесла хліба. Говорить до нього, а він мовчить, боїться відповідати. Панночка сказала, що він своїм мовчанням рятує її від прокляття і якщо буде терплячим та мужнім до кінця, то виручить усе місто.» («Красний Іванко і закляте місто»)

Послухайте початок прислів’їв, згадайте кінцівки, з’ясувати до якої  казки їх можна віднести.

• Мудрим не вродився, а… (Навчився) («Мудра дівчина»)

• Дерево міцне корінням, а… (людина працею)(«Пані Метелиця»).

• Не багатство красить людину, а… (Розум) («Мудра дівчина»)

• Найбільше каліцтво – (ледачість) (»Пані Метелиця»)

• Неправдою світ перейдеш, а… (Назад не повернешся) («Про правду і кривду»)

•Казка вчить, як… (На світі жить) (До всіх казок)

Учитель:  Пригадайте, будь ласка, в чому різниця між літературною та народною казкою? (У сиву давнину, коли люди не вміли писати, улюблені казки передавалися з покоління в покоління «з уст у вуста». Тому автором цих казок вважають народ, а казки називають народними. Літературна ж казка має певного автора – письменника-казкаря).

●Наведіть приклади народних казок.

●Кого з казкарів ви знаєте?

Казка супроводжує людину все життя. І скільки б нам не було років, ми з задоволенням слухаємо, розказуємо казки, віримо в них. Зверніть увагу на цей запис (учитель читає слова О. Пушкіна): Що за диво ці казки...Як ви розумієте його?

Справді казка – це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радості.

Сьогодні весь наш урок підсумковий і складатиметься із завдань – запитань.

 

ІІІ. Проведення літературних вікторин.

Вікторина«Казкознавці».

1) Як починається казка «Про правду і кривду»? (Жили колись два брати: один багатий, а другий бідний, що й не сказати…)

2) Як починається казка «Мудра дівчина»? («Було собі два брати — один убогий, а другий багатий.)

3) А як починається казка «Про жар-птицю та вовка»? (Було в одного царя три сини: два розумних, а третій — дурень.)

4)Як починається казка «Пані Метелиця»? (Жила на світі одна вдова, і мала вона дві доньки. Одна з них, падчірка, була гарна й роботяща, а друга, рідна, гидка й лінива.)

Учитель:

Що спільного ви помітили, коли ми брали участь у вікторині «Казкознавці».

Учні:. Казковий зачин містить натяк на те, що дія відбувається не тепер, а колись. Це особливість початку майже кожної казки.

Учитель. Що ще особливого ви помітили в казках?

Учні:. Кожній казці характерні повтори.

Учитель. Чи зустрічалися ми з фантастичними подіями та незвичайними героями у побутових казках?

Учні. Ні. Вони з’являються лише в чарівних або у фантастичних казках.

Учитель. Отже, зробіть висновок: чим відрізняються фантастичні казки від побутових?

Учні. У фантастичних казках є «дивовижний» помічник, який допомагає героєві, котрий пройшов випробування на доброту і людяність; наявні фантастичні події і чудодійні предмети.

--- «Мозковий штурм» для казкознавців

а) Кого вважають першим у Європі автором  літературної казки? (Шарль Перро). Які казки ви знаєте? («Червона шапочка», «Попелюшка», «Кришталевий черевичок», «Кіт у чоботях»).

б) Хто є найулюбленішим казкарем Америки і світу (Уолт Дісней - «Чіп і Дейл», «Білосніжка і семеро гномів»).

в) Які два брати створювали літературні казки ( Брати Якоб та Вільгельм Грімм – «Бременські музиканти).

Вікторина «Хто ми і звідки?»

Учитель. Які казки вважають найдавнішими? (Казки про тварин.)

(На дошці розташовані малюнки Ведмедя, Вовка, Жар- птиці, Лисиці, Півника, Собаки.)

Учитель. Роздивіться малюнки й пригадайте, в яких казках живуть ці герої, як їх там називають?

Фізхвилинка.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній

І до сонця потягніться,

В різні боки похиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

Працює уява « Кому належать ці речі?»

Учитель. Крім казкових героїв, у казках  обов′язково «живуть» і чарівні речі. Вони супроводжують їх, а деякі наділені даром розуміти свого хазяїна або навіть говорити з ним. Подивіться на малюнки . Пригадайте, кому належать ці речі?

Горох – «Принцеса на горошині», «Котигорошко»

Рукавичка - «Рукавичка»

Туфелька - «Попелюшка»

Сіно – «Солом’яний бичок»

Яйце – «Курочка Ряба»

Корабель- «Летючий корабель»

Фарба – «Фарбований лис»

Троянди - « Снігова королева»

«Загадковий».

Учитель: А зараз чарівні речі з казок будуть вам загадувати загадки. Впізнайте назву казву казки, її автора та скажіть, хто з чарівних речей розповідає.

Учитель зачитує з карток, наприклад, такі розповіді:

Розповідь 1.  Мені приємно знаходитися на голівці цієї Дівчинки, разом з нею подорожувати лісом, навідуватися до Бабусі. Але моя хазяйка занадто довірлива. Тому з нею трапляються різні негаразди. (Червона Шапочка з однойменної казки Ш. Перро).

Розповідь 2. Безперечно, я б не хотів її підводити. Я б міг відстати, вся ця історія закінчилася б там, на балу. Але я не маю права ні поспішати, ні відставати. (Годинник з казки Ш.Перро «Попелюшка або Кришталевий черевичок»).

Розповідь 3. Для мене дуже шкідливо стільки часу знаходитися  у воді. Дякую цьому допитливому й неслухняному хлопчикові. Якби не він і не черепаха, скільки б це довелося мені лежати на дні?(Золотий ключик з казки О.Толстого «Золотий ключик або Пригоди Буратіно»

Розповідь 4. Я живу з батьком бідно, але чесно. От мій дядько , батьків брат, якось запропонував нам взяти у нього дійну корову з тим, щоб ми потроху за неї відробляли. Але пізніше мені довелося допомагати батькові у вирішенні завдань… (Народна казка «Мудра дівчина»)

«Розкажи уривок казки».

Учитель: Роздивіться запропоновані ілюстрації до казок. Пригадайте назву казки, її автора, перекажіть уривок, зображений на ілюстрації.

Учитель добирає ілюстрації до казок на свій розсуд.

 

Учитель. Бачу, всі казкові персонажі присутні сьогодні на уроці. (Стукіт у двері. Заходить старшокласник, одягнений Листоношею, який приніс телеграми. Вчитель читає, а потім здивовано.) Оце так, здається, не всі «герої» завітали до нас. Переді мною телеграми – вибачення, але без підписів. Здогадайтеся. Хто надіслав нам телеграми.

Учитель читає тексти телеграм, що написані на картках. Це, наприклад. Такі телеграми:

«Вирушаю на весілля до Дюймовочки». (Ластівка з казки Г.К.Андерсена «Дюймовочка»).

«Хворію від переїдання: з’їв семеро козенят».(Вовк із казки братів Грімм «Вовк та семеро козенят»

«Соромлюся своєї гидкої зовнішності».(Гидке каченя з однойменної казки Г.К.Андерсена)

«Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжники.»(Падчерка з казки С.Маршака «Дванадцять місяців»

«Йду визволяти братів і сестру з полону».(Котигорошко з однойменної української народної казки».

«Треба закінчити в’язати сорочки з кропиви для братів».(Еліза з казки Г.К.Андерсена «Дикі лебеді»

«вибачте, змушена виконувати всю хатню роботу». (Падчірка з казки «Пані Метелиця»)

---А зараз , казкові забави для кмітливих  «Знайди розбіжності»

Учням пропонуються два малюнки однакових ,але  є у них 10 розбіжностей.

---УСНА ПОДОРОЖ КНИЖКОВОЮ ВИСТАВКОЮ на яку завітали книжки-казки. Їх, як бачите, дуже багато, всі вони чимось схожі, але багато і чим відрізняються. Давайте поміркуємо, чим же вони схожі? Що у них спільного? Яка у них відмінність?

---На дошці розміщені ілюстрації учнів . Погляньте, який цікавий цей казковий світ, а найголовніше, що кожна дитина бачить його по – своєму.

--- До виставки малюнків

Розгляд  ілюстрацій (впізнай, до якої казки).

ІV.Закріплення знань, умінь і навичок.

Інтерактивне навчання: технологія «Мікрофон».

Пропоную учням продовжити речення:

- Я люблю читати казки, тому що…

КАЗКА ВЧИТЬ БУТИ ……..обережними , розумними, добрими, доброзичливими. Попереджувати своїх друзів про небезпеку.

V. Оцінювання

 

Я хочу подякувати вам діти за активність і старанність. А тепер скажіть, чи сподобався вам урок?

Що особливо сподобалось?

Яку оцінку ви поставили б собі? Виставте її на листочку, дайте мені

Дорогі гості вистасте оцінки за урок нашим учасникам.

І ми співставимо вашу оцінку і їхню.

VІ. Підсумки уроку.

Заключне слово вчителя.

- Понад сто років тому відомий педагог К.Д.Ушинський писав: «Я рішуче ставлю народну казку недосяжно вище всіх оповідань, написаних навмисне для дітей освіченою літературою… В народній казці велика, сповнена поезії дитина – народ – розповідає дітям своїм дитячі мрії та принаймні наполовину вірить сам у ці мрії».

Ось і уроку кінець!

Хто плідно працював – молодець!

Ви дружні й активні були увесь час.

Хороші оцінки чекали на вас.

Збігла подорож як коротка мить.

Час наш дуже швидко біжить,

Ще попереду у вас багато кроків

І цікавих, і важких уроків.

Я буду рада, якщо в когось із вас виникне бажання написати свою казку, хай вам у цьому допоможе фантазія, увага, спостережливість, добре ставлення до навколишнього світу. Пам’ятаймо про це і можливо ви напишете чудову нову історію або пригоду, ще ніколи і ніким не розказану.

Бо казка кожну людину вчить мріяти і бачити світ по-особливому — романтично і образно. Про все чудесне, гарне, захоплююче ми кажемо: "Як казка!". Тому я бажаю вам мріяти і жити, як у казці, у якій пануватиме лише добро і справедливість!

Величність Казка.   А її величність Казка на цьому уроці прощається з вами , і на згадку про урок хочу подарувати книги з казочками .

Країна дитинства — країна казкова,

І часто дорослих вона вабить знову.

І часто дорослі літають у мріях,

Вернутись в дитинство живе в них надія.

Із казкою, любі, не будемо розлучатись,

В далеке дитинство щораз повертатись,

Вам казка чарівна підкаже пораду,

В ній знайдете завжди потіху й відраду.

Звучить музика.

Діти виконують пісню,,Чарівна країна".

Десь за горами, за лісами,

Десь на оцій землі...

Казка чарівна проживає,

Що люба нам усім,

Світ весь навколо заіскриться,

Станеш щасливим ти.

З казки чарівної, жар-птице,

Мрії усі здійсни!

Приспів: Мрія моя ясна,

Мрія твоя ясна...

Хто розповість і хто підкаже,

Де вона, де вона...

Мрія моя ясна,

Мрія твоя ясна...

Хай же здійсниться кожна мрія

Найдивовижніша!

Дорогі наші гості!

Вчитись жити нам не рік, не два,

Ми взяли з казок сьогодні

Мудрість, ніжності слова

Дуже хочемо,

Щоб в житті у нас як в казці,

Перемагало  лиш добро.

А уроки ці прекрасні

Забути нам не дано.

VІІ. Домашнє завдання.

Дати письмову відповідь на питання : «Якого казкового героя можна обрати символом Євро 2012».

1.      Продовжити займатися самоосвітою

2.      Підвищувати кваліфікацію на різноманітних курсах.

3.      Покращувати показники успішності учнів з предмету

4.      Займатися науковою діяльністю

5. Розвивати власний творчій потенціал та сприяти творчому зростанню своїх вихованців

6.Читати періодику.

7.Впроваджувати в практику набуті знання

8. Удосконалювати  навички  використання  комп´ютерних технологій та Інтернет-ресурсів у своїй  роботі.

 

 

 

Позакласну роботу зі школярами проводжу у тісній взаємодії з уроками української та світової літератури. Наприклад, на уроках вивчаємо казки чи  байки – у позаурочний час проводимо конкурси на кращу власну казку чи байку. Літературні ігри та розваги – найулюбленіша форма позакласної роботи для школярів. Із задоволенням учні змагаються в конкурсах знавців приказок та прислів’їв, знавців казок, інсценують домашнє завдання – уривок з улюбленої казки чи твору, готують пантоміму, складають завдання для суперників, малюнки для казок, виготовляють цікаві стінгазети на найнесподіваніші теми. Враховуючи те, що наша школа є за кількістю учнів дуже маленькою, тому участь у конкурсах, інтелектуальних іграх та марафонах постійно беруть участь одні і ті ж діти. Проте , школярі із величезним задоволенням є активними учасниками у складанні сценаріїв конкурсів, ігор, придумуванні заохочувальних призів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рік

Назва методичних
доробків

Форми
представленея

2006

Кроки, стежки і дороги. Як було їх багато в житті німецького поета-лірика Г. Гайне.

Відкритий урок

2008

У збірці  «Погляд у майбутнє крізь призму минулого» надруковано урок «Кроки, стежки і дороги. Як було їх багато в житті німецького поета-лірика Г. Гайне.»

публікація

2008

Формування за допомогою засобів мистецтва гармонійної особистості

виступ

2008

Розвиток творчих здібностей на уроках української і світової літератури

доповідь

2009

Диво Різдва ( за твором Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі».)

Відкритий урок

2010

Іван Крилов «Вовк і Ягня».Засудження людських вад у байці;особливості використання алеглрії

Модель уроку

2011

Загадки як вид усної народної творчості

Відкритий урок

2011

Впровадження  інноваційних технологій з метою розвитку творчих здібностей учнів

проект

2010

Участь у конкурсі «Вчитель року»(номінація світова література)

конкурс

2011

Участь у конкурсі «Вчитель року»(номінація українська література)

конкурс

 

 

Роблячи порівняльний аналіз педагогічної діяльності за три роки, можна сказати таке, що  у 2009 -2010н.р. – успішність учнів була 71%, і я мала одного переможця( 2 місце) у Міжнародному  мовно – літературному  конкурсі  учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (Стасюник Василь -8 клас).  У 2010 -2011н.р. – успішність учнів була 62%, і двоє учнів  ввійшли у десятку кращих на олімпіаді з української мови.

Також  хороші результати учні показали у конкурсі «Соняшник» та в інших мовних конкурсах.

У 2011-2012н.р. – рівень успішності знизився, що змусило мене переглянути мою методику  викладання та визначити основні проблеми і труднощі, через які знизилася успішність учнів.

Основними проблемами були:

• Втрата інтересу учнів до навчання;

• Недосконала база шкільних підручників, які не зовсім відповідали сучасним вимогам;

• Особисті психологічні труднощі в учнів.

Щоб підвищити успішність та зацікавленість учнів до навчання, я почала  використовувати різноманітний відео та аудіо матеріали, що підвищило  мотивацію учнів читати твори із світової та української літератури. Також,  ми з учнями почали частіше працювати з комп’ютером та Інтернетом при підготовці до уроків, шукаючи новий, цікавий матеріал з тем, в результаті  чого учні досить легко можуть готувати проектні та презентаційні роботи, використовуючи різні комп’ютерні програми, а саме Microsoft Office , PowerPoint, Office Publisher, Word та ін.

І вже цей, 2011-2012, навчальний рік показує свій результат. Можна зробити висновок, що з використанням ІКТ та проектних технологій на уроках світової та української літератури значно підвищується ефективність навчального процесу та зацікавленість учнів до навчання, читання художніх творів.

Постійна робота над собою - це можливість у процесі викладання відповісти на запитання, які виникають кожен день, ще раз подивитися на своїх учнів, подумати, що ми можемо покращити в своїй системі викладання.   Я вважаю, що в процесі викладання я маю розглядатися  як партнер, помічник, джерело інформації для учнів, радник, керівник і організатор процесу навчання.

Для мене вчити дитину це – честь і задоволення, на уроці намагаюся говорити зрозуміло та з ентузіазмом, а також робити все невимушено і радісно. Правилом для мене є довіряти дитині та ставитися до неї з повагою, не перевіряти її досить часто, адже її можна перевірити і непомітно, використовуючи метод самоконтролю. На кожному уроці намагаюся постійно подавати нову цікаву інформацію.

В цьому році зробила електронну підписку на фахові журнали. Дуже вигідна пропозиція. Рекомендую.

Через інноваційні технології  - до творчо – розвиненого учня

Дарунок життя:  ЛЮБИТИ ЖИТТЯ і ЦІНУВАТИ КОЖНУ ЙОГО ХВИЛИНУ. У КНИГАХ  ШУКАТИ ІСТИНУ, У ЛЮДЯХ – МУДРІСТ

Усі діти, без виключення,  не народжуються «готовими людьми». Для того, щоб вони були розумними та веселими, сміливими та  сильними, добрими та працьовитими їх треба виховати. Змінити напрямок бажань і прагнень  кожної дитини, якщо іони не збігаються з педагогічними цілями.  Ми – вчителі є учасниками цього процесу. Ми не просто викладаємо у школі свій предмет, а ще й вчимо учнів жити, розвиваємо навички співпраці, колективізму, формуємо ресурси для підтримки чогось позитивного, вчимо бачити прекрасне.

Свою першу вчительку, Ірину Іванівну, я згадую завжди. Її добрі та мудрі настанови неодноразово стають у пригоді при різних ситуаціях у школі. Чому? Відповідь проста - педагог запав у душу. Це означає, що вчитель зумів побачити дитину наскрізь, знайшов правильні важелі, зміг саме переконати дитину, щоб вона побажала стати гарною людиною. Мабуть, такий педагог оцінював, насамперед, вчинки, а не  особистість. Адже із суворого, нехай навіть жорсткого, але спокійногоаналізу вчинку народжується віра у свої сили, у справедливість вихователя, у його послідовність. Мабуть такий вчитель поступово піднімав невидиму планку, рухаючись від першої висоти до наступної. Мабуть такий вчитель був своєму учневі другом, товаришем, а не начальником. Зміг зрозуміти свого учня, стати йому цікавим. Мабуть, дав такі поради та настанови, якими керуються все життя.

Щоб зрозуміти інших людей, щоб вони були нам цікавими, необхідно зрозуміти власну індивідуальність, унікальність, бути самому собі цікавим.

В народі кажуть, що письменник живе в своїх книжках, скульптор – у створених ним скульптурах, а вчитель у думках і справах своїх учнів. Ми намагаємось, щоб наші учні з почуттям вдячності згадували нашу школу, тому що від нашої самовідданої праці, невичерпної енергії, громадської активності залежить майбутнє нашого народу.

 

 

 

 


-Систематизувати та проаналізувати напрацьований досвід;

-продемонструвати зусилля  і досягнення в педагогічній діяльності;

-визначити динаміку результатів самоосвіти в цілому;

-підготувати матеріали до чергової атестації, самопрезентацію;

- систематизувати навчальні матеріали і доробки;

- поділитися досвідом і власними досягненнями з колегами;

- розкрити основний сенс портфоліо -"показати все,на що здатна".